sila tengok dan click

Ahad, 7 Julai 2013

Tips Temuduga


Assalamualaikum! 

wao citah lama sangat tak berblogging.
 my currently status: bujang, menganggur, tak ada duit. 
haihhhh mencinye! >.< 


umur 24, harus matang, harus berdikari, menjadi inspirasi setiap lelaki (gituuu), serious dalam bekerja, fokus dalam setiap tugasan, penuh komitmen dan juga keyakinan dan akhir sekali
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


INTERVIEW DENGAN YAKIN! 


secara tiba-tiba aku mendapat idea sewaktu menaip misi-misi aku kat atas ni. so aku nak share Tips Temuduga bagi orang-orang yang ingin ditemuduga tidak lama lagi.


  1. Lengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan terutama dalam bidang yang ingin diceburi bersesuaian dengan tahap pendidikan dimiliki ataupun lebih
  2. Jangan bersikap bangga diri dengan kelayakan pendidikan yang ada kerana ia tidak membawa apa-apa makna jika tidak dilengkapi pengetahuan asas lain
  3. Penting untuk tampil kemas dan yakin apabila menghadiri sesuatu temu duga kerana ia penentu sama ada berjaya ataupun tidak mendapatkan pekerjaan terbabit
  4. Pastikan persediaan fizikal dan mental secara menyeluruh sebelum menghadiri sesuatu temu duga
  5. Sematkan dalam diri sikap ingin tahu terutama jika ia berkaitan dengan pekerjaan dan syarikat yang menjadi markah bonus kerana menunjukkan kesungguhan dalam mendapatkan kerjaya diingini
  6. Jangan sesekali melakukan sesuatu yang bukan kepakaran diri kerana ia boleh mengakibatkan masalah lebih besar di kemudian hari


sumber ini aku peroleh dari laman web ini

doakan aku lancar bertemuduga esuk! 




so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: