sila tengok dan click

Selasa, 25 Mac 2014

Review: Krim Pelembap Organic Aid

Assalamualaikum. beberapa minggu ni agak bz dengan diri sendiri sampai tak rajin nak update blog. bz apa padahal kerja duk scroll iphone jer. hahaha

bermulanya aku mengenali krim Organic Aid ni dekat group wassap kawan suksis aku lah. Aku diperkenalkan oleh si memek, orang yang sentiasa menjaga kecantikan luaran dan dalaman. ahaks.

bermula dari situlah aku pun google review orang pakai krim ni. mostly cakap benda yang sama dan nampak banyak pro dari contra nya.

so aku decide aku nak beli krim ni. so aku g beli kat Caring JJ Bukit Tinggi, which harganya memang aku dah jangka paling murah kat Jusco tu. (padahal aku tak ushar pun drugstore lain, tapi yang pasti harga kat The Store Banting mesti lagi murah uolls tapi memandangkan aku tak larat nak drive sampai ke Banting yg hagak jauh dari rumah tu, so aku beli lah kat Caring ni..harga around rm14++ jer


        ni ha krimnya. oh tak nampak yer?

     haa.. yang belah kiri tu yer.. yang hazeline tu baru je beli.. nanti iols buat review lain. old skul sangat kan pakai hazeline.. 

Review Tekstur & Fizikal
1) Warna Putih
2) Ada bau tapi tak busuk, tak wangi
3) Sangat pekat, ala ala macam krim rambut budak lelaki selalu pakai. macam krim rambut follow me gitu lah.
4) Cepat meresap bila dah sapu kat muka. so memang setiap kali pakai tu akan tempek banyak2 tempat baru boleh ratakan.baru rasa sekata.
5) Aku baca ramai pakai untuk malam sebab dia terlalu pekat(sometimes aku pakai kat hidung rasa macam nak keluar peluh kat hidung walaupun pakai malam) so esuk pagi tu bangun tak rasa berminyak ke apa ke, tapi dapat rasa ada lapisan lah kat muka kita. tapi bila tgk cermin tak ada lah nampak lapisan tu kan.dapat rasa jelah..



Review Kesan
Sadly, aku pakai krim ni tiada kesan apa-apa yang sangat ketara di muka.mungkin ambil masa lebih sebulan dua depends dgn kulit muka kita kot. biasalah krim yang ada mercury je yg cepat sangat efeknya pada muka.aku akan keep continue memakai krim ni dengan niat bagi menjaga kulit kesayanganku ini.. mungkin lepas abis ni aku nak beli safi rania. yesz aku dah tekad! hahahaha. ok nah gambar! walaupun tak ada kesan sangat, aku tetap bagi gambar mkay! 


             ini masa memula nak pakai. see ada jerawat. pada 27 feb yg lepas. no filter


ini pulak gambar lepas bangun tidur terus rasa nak snap pada 4 Mac. ada lah jugak kesan cikit kan? gigih u olls snap pic pas bangun tidur.. no filter so thats y ternampak liang roma tu. ewww

   ni gambar minggu lepas, so tgk jerawat yg kanan tu dah hilang la jugak, timbul yg atas tu pulak. 


 so ni gambar malam ni paling latest. ahaks. tetiba macam berkesan pulak krim ni memandangkan jerawatku makin hilang. hahaha! so baca review ni smbil tgk gambar mkay! tak kuasa iolls nk padam balik review atas tu. kekekeke selamat mencuba! 



so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: