sila tengok dan click

Sabtu, 9 November 2013

Review Pencuci Muka Bio-Essence Bird Nest

haiii u ollss..ok i olls dah tak sedih-sedih kat entry ni. hehehe entry kali ni nak buat review mengenai ahhh apa yang aku tulis kat tajuk tu la kkkkk. dasar pemalas nak taip balik! tanggal 25 Sept (1st time dpt gaji) aku start beli pencuci muka Bio Essence ni. sebelum beli tu aku memang dah review para blogger mengenai produk ni. ramai yang kata okay, best, tapi agak mahal.


tapi tapi tapi aku dah berminat dgn Bio-Essence ni sejak zaman study (hek eleh baru beberapa bulan lepas je ponn)  so bagi memenuhi kemahuan nafsu maka aku pun membelinya. oklah, aku nak cerita dulu penggunaan pencuci muka sebelum ini. semasa zaman study, aku kan SUKSIS, aku kawad aku  tak pakai pencuci muka yang boleh cerahkan muka, aku pakai Ginvera. kebetulan masa nak pilih pencuci ada pulak sales Ginvera ni. okay bagus jugak guna pencuci ni, muka rasa fresh. dan tiada la kesan-kesan mengelupas ke hapa. dan lepas tu aku guna Clean& Clear yang warna hijau, yang mmg untuk kesegaran muka aja. 

lebih kurang mcm ni la pencuci muka sepanjang 3 tahun. Ginvera punya xjumpa dalam Google

bllablablabla maka abeslah SUKSIS aku setelah 3 tahun, makanya tiada lah aku berpanas-panasan muka, berapi berhitam. masa tu aku mmg dah awal-awal beli Tia Amelia. pencuci muka yang based sabun tu, kena potong-potong. ntah kenapa aku beli, tapi teringin (eley ekceli sebab dia murah kenzzz) so aku start pakai Tia Amelia bila pencuci muka lama dah habis. masa tu aku dah praktikal, so baru balik pentauliahan, kulit sunburn habes, tak caya tanyala kawan-kawan suksisku. dalam masa sebulan setengah je, ada orang perasan aku dah cerah. 


lelaki okekkk yg perasan, dia kata oii budak cerah. dia ckp kat aku ko ni kejap gelap,kejap cerah. haaaa nampak tak betapa berkesannya Tia Amelia tu terhadap kulitku? ok Pika pun guna, ha tgkla kulit dia putih camno. okay aku mmg suka pakai Tia Amelia, dahlah murah, boleh buat aku putih..pakai pun lamaaaa gila nak abes. tapi lama-kelamaan aku rasa aku nak stop la keputihan muka aku (putih sgt ke noksss). no laaa tapi aku ni mempunyai sepasang tangan yang agak gelap.

bagi sesiapa nak kulit putih dgn bajet kecil, maka pakailah ini. 
p/s:untuk kulit muka yg normal. yg ada jerawat besar2 tu aku xtaulah.

maka,aku tak naklah perbezaan begitu ketara antara muka dan tangan. tak suke eeeee. mmg tak suka tau. lagi satu lepas cuci muka pakai Tia Amelia, aku sentiasa rasa  seperti ada suatu tarikan di muka (muka tegang? ehh ape ye nak describe) dan muka kesat. yelah, sabun kan..kering..dan juga muka aku ada liang pori di sekitar cheek yang agak kelihatan. so aku tak suka. so aku decide aku nak tukar pencuci muka.


makanya terbelilah Bio Essence yg aku idam-idamkan selama ini. beli dua botol (130g each) baru rm 35++ jer. memang jimat okayyy. tgah ada offer masa tu. hihi so mmg suka. FYI ini adalah pencuci muka termahal aku pernah beli, ala yelah, aku ni budak biasa-biasa jer.. so 1st time apply, baunya sgt wangi, bau sarang burung yg mcm minuman tu. ehehehe. 

comfyy dengan ini.


lepas lap muka, aku rasa muka aku lembap, mcm bila sentuh dgn tapak tangan dia melekat. alaaa mcm iklan Hadalabo (tapi ni ckit jela melekatnya) dan tak terasa pun muka ni tegang okkkk. dan lepas beberapa minggu aku guna ni, cerah tu memang tak adelah, tapi liang pori-pori yg terbuka tu mcm dah makin mengecil..hilang tu belom lagi..agaknya kalau beli semua produknya mcm toner+moisturizer insyaAllah lagi elok la kut kulitku ini.. hehehe nantilah beli yang tu..beli benda yang penting-penting dulu ah..heheheeee


next time la k I beli complete..hikhikkk
:D


AKU TAK DAPAT TNJUK GAMBAR SEBELUM DAN SELEPAS SEBABNYA KAMERA AKU XSHARP OKEKKKKK. KAMERA BB JE KANNNN. HUAHUAHUAAAA 

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nk x set bio essence bird nest nie...siap ngn night mask ngn bio essence bb cream..nk preove murah2 je..prncuci muka 2 bru bli x pkai lg n yg lain dah pakai sikit...syg nk buang sbb bnyk lg...

citah bukan mazid berkata...

haiii...alaaa baru perasan lah msg awak ni hukhukkk sorry2.. sedihnye kte sbb tak perasan..kalau tak,mmg boleh jugaklah nak beli sobsob