sila tengok dan click

Isnin, 26 November 2012

macam-mana boleh dapat JAKIM

http://www.emocutez.com



Assalamualaikum. selamat sejahtera semua. disebabkan aku baru boleh bukak blog tika pepagi buta ni, barulah aku perasan ada seorang bertanya macam mana aku boleh dapat praktikal kat JAKIM. veritanya macam ni, kat UPM semasa semester 5 lagi fakulti aku dah wat taklimat dan isi borang dalam sistem ELITE(sistem untuk apply LI(latihan industri)). masa tu aku isi la mana-mana company yang aku berkenan yang ada dalam list kat sistem tu. masa tu tak fikir lagi nak mintak JAKIM. hehehe


sebenarnya aku ni budak Sc Komputer major Multimedia, so mintak l.i. pun kat company animation. malangnya, tempat aku apply tu dah ramai member yang apply,dan dorang prefer budak lelaki disebabkan waktu kerja yang tidak menentu dan balik malam. masa dapat tau kena reject dari company tu,aku dah agak cuak sebab masih belum ada tempat nak praktikal. kawan-kawan lain dah ada dah.


so,nak dijadikan cerita,satu hari tu ain nak bantu aku carikan tempat praktikal.dan tak ingat la macam mana tetiba nak mintak dari company kerajaan. so, company first yang terlintas dalam kepala aku ialah JAKIM. alasannya sebab masa tu baru putus cinta, dan target aku nak kenal ustaz-ustaz kat JAKIM tu. keh keh apa punya alasan da..


caranya, memula dapatkan number contact JAKIM,dari google aje pun. then contact JAKIM dan tanyakan kat orang tu,saya dari universiti mana ingin praktikal kat JAKIM. adakah JAKIM memerlukan student praktikal? so nanti dia tanya kita course apa,bila nak praktikal dan kalau nasib kita baik,adalah tempat nak praktikal kat JAKIM tu. biasanya ada aje. jangan risau ye. 


so, nanti dia akan suruh hantar resume kat emel yang diorang bagi, dan tunggu ajelah result dari JAKIM. masa aku dulu, pihak JAKIM kol aku untuk confirmkan semula adakah aku betul-betul nak praktikal kat sana. setelah confirm, diorang pun hantar fax kat ofis fakulti aku menyatakan permohonan aku nak praktikal kat sana diluluskan. heeee. begitulah caranya mcm mana aku boleh dapat praktikal kat JAKIM. hehehehe. 


so, bagi yang tanye tu,aku dah jawabkan. semoga berjaya ye awak nak mohon praktikal kat sana. good luck dan sorry sebab lambat baru reply.. :D

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: