sila tengok dan click

Rabu, 1 Oktober 2014

kenduri kahwin jemah effa aka mail

assalamualaikum..lama dah tak berblog haih.tapi takpe la kali ni nak update banyak-banyak gambar..2 minggu yang lepas aku pergi kenduri kahwin effa.omg! effa dah kahwin okey.dia roomate sekejap dengan aku masa last semester.banyak pergi mana-mana dengan dia.pergi class,jalan-jalan,makan2,shopping ke banyak dengan dia.so aku rasa aku agak close dengan dia..huaa dah kahwin dah dia.kadang tu sampai harini masih tak percaya dia kahwin dah.haha dah jodoh dia datang awal kan..aku ni je belum sampai-sampai lagi tapi tak apa.its ok korang.enjoy hidup selagi masih single.


so effa ni budak Johor..so gigih kan aku g Johor sempena wedding dia?hehe actually tak gigih mana pun disebabkan aku menumpang orang aje.aku dengan lagi 4 orang kawan sama-sama ke Johor naik satu kereta.pergh best jugak la sebab dapat naik satu kereta sama-sama dengan jemah.hehe ofkos lah mula-mula tu memang meriah.semua nak cerita kan.tapi bila cerita pun dah habis,perjalanan panjang lagi(around 4jam)so masing-masing yang kat belakang ni mula lah senyap dan tertidur.hehehe..memang best sepanjang perjalanan dan sepanjang ke majlis effa kitorang asyik bergmbar je sampai lupakan tetamu lain yang datang tu.hoho.

    alamak terpusing la pulak.tak boleh nak rotate dah ;(

              muka  penumpang semasa belum mengantuk

          masa ni aku nak snap pun tergelak-gelak hahaha ^__^

       the pelamin was so nice! ni je satu gamba pengantin sorang-sorang.lepastu....




        kek ni sangat cantik!! me love it walaupun tak rasa.haha



masa pengantin lelaki datang kan,tetiba je ada orang letak kerusi kat tengah-tengah tu.pastu pakcik yang bergelang besar ni duduk situ.kira dia macam blocking laluan tuk pengantin.orang johor cakap ni namanya "toll". untuk orang yg kahwin dengan anak prmpuan johor,adat ni mmg biasa je.tapi bagi aku ni first time aku tengok.agak kejam ea.gamba bawah ni pkcik ni bagi air oren manis pekat tuk pengantin lelaki minum.haha kesiannya.
pastu sedara sebelah pengantin lelaki dah sediakan duit bersampul(angpow) tuk orang2 yg block laluan pengantin.banyak kot sampul yg diberi. -__- 
    budak2 belakang tu nak tunggu duit tol :p


         effa dan en suami ;)

so petang tu kitorang ramai-ramai g ke Air Hitam..orang2 selangor asik tersebut Air Keroh je hahaha

nantikan sambungan next entry pergi Klebang,Melaka...ha ape specialnya?? nantikan...


so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: