sila tengok dan click

Jumaat, 5 September 2014

nak belajar pakai Eyebrow

Assalamualaikum..huarghhh dulu tak pernah pun nak pandang kening-kening ni..pakai eyeliner aku pandai la.itu pun yang gel tak pandai pakai.lembik sangat bulunya.tapi sekarang ni sejak bukak blog kak FynaHere dia asyik buat review makeup je.stress pulak aku tengok sebabnya banyak betul makeup dia dapat suruh buat review.rasa macam semua dia pakai aku pun nak pakai jugak.hahaha..


lepastu kan,aku suka tengok instagram lagi lagi bila kat ofis.aku suka tengok-tengok baju cantiklah dah lah murah lepas tu dapat cari barang-barang makeup yg murah-murah nak dibanding kat FB tu.hehe memang bestla barang-barang kat instagram.ni id ig aku (citah_mazid) sila lah follow okey..okey-okey back to my focus sebenarnya aku nak cerita aku dah menjadi obses dengan makeup ni..memula obses dengan lipstick jenis matte.baru nak tahu betapa seronoknya pakai lipstick matte.



dan sekarang ni kan,aku daha mula obses dengan eyebrow! omaigod,aku suka dengan kecantikan orang yang pakai eyebrow! nampak kemas sangat kalau orang tu pandai pakai.so sebenarnya aku dah mula cari-cari eyebrow sejak sebulan lepas.tapi masih tak berani dan nafsu shopping tu tak wujud lagi.tapi..kelmarin yg lepas aku memberanikan diri untuk membeli eyeshadow,cream concealer dan jugak eyebrow untuk menambahkan skill makeup diri sendiri.ahahaha apa ayat aku nieeee.


so ini lah 3 barang yang aku beli,3 benda ni nak cecah rm 60 tau.zobsssss! sangat sedih sebab duit melayang :( :( :( 

           atas eyebrow with eyebrow mascara(xtau nama) brand silkygirl.rm19++
kiri eyeshadow from elianto,rm12 kanan cream concealer rm26 tak silap

       yg ni ada dua function,kiri tu browliner,kanan tu mascara brow.ahaha berus dia la senang cite.


         

          best,pakai ni dia glitter2..




 
         sila sengetkan kepala sebab malas nak rotate.best jugak pakai.letak sikit je dah banyak krimnya.


so aku trylah pakai benda2 ni.nervous sangat tau sebab tak pandai pakai.huhu tapi mengenangkan dah beli,so pakai jela kan..xpakai kang rugi..huhu..so inilah rupa aku..korang jangan gelak ea..aku budak baru belajar pakai eyebrow.huhu 

          seram seyh.macam shinchan bak kata nano.

       nampak macam garang tak?grrrr

     eheh one more..maaf background gamba xsenonoh. :p .makeup ni aku pakai MN longlasting lipstick beli kat ig NaCosmetic.murah je and long lasting.tapi syaratnya jangan kemam bibir korang nanti melekat.ahahaha! 

         ni pun pakai tapi pakai nipis je sebab tak berani nak pakai tebal2 kat opis kang kena tegur dengan dak2 ofis.aku dahlah penyegan orangnya. 


lepas ni insyaAllah aku akan rajinkan
diri untuk memakai eyebrow hehehe.konon feeling nak kening tebal la khennn.hehehe. 


p/s:think positive,barang yang lama jangan dikenang,dan jadilah seorang yg berguna kepada orang yang kita sayangi.hehehe...

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: