sila tengok dan click

Khamis, 11 Oktober 2012

kerja

http://www.emocutez.com

Assalamualaikum. lama dah tak tulis blog ni kan. ini tulis pun sebab ada pembaca suruh post entry baru. pergh gua ada peminat seh. elleh takakt sorang j tak perlu nak riak mana lah citah.

arini tak ada benda pun nak cerita, cuma nak cerita pasal kerja kat tempat praktikal. kerja nya tak banyak, kena buat satu sistem untuk company JAKIM berkenaan kursus para pekerja. bagi mereka yang hebat coding dan mahir serta hebat, memang senanglah kerja ni kan. 

tapi kalau macam aku ni, coding tu tak pernah masuk dalam jiwa ini. huhuuu. tu yang jadi susah walaupun kerja sudah dimudahkan dengan menggunakan Yii Framework. Yii Framework ni memang simple,dia dah mudahkan para developer (cewaah developer sangat) dengan cara dia yang easy measy..




Yii Framework ni telah diperkenalkan oleh En Faizan. kira dia mmg expert bab coding,sistem n what so everlah. tapi ada benda small matter ni yang aku tersangkut dari Jumaat lepas sampai lah sekarang. dah seminggu ni tak tahu nak continue kerja bahagian aku. Asma wat bahagian design,pasal dia mmg creative. lukis pun cantik,tapi tak nak puji dia depan-depan. kekekeke. 

so,pasal database,coding is about me! hahahaha... en Faizan pulop minggu ni macam MIA (missing in action) so,aku dah buntu ni tak tahu nak meneruskan kerja. setakat modified sikit-sikit tu bolehlah. mohonlah esuk en Faizan dah pulang sebab hanya dia saje yang tahu pasal Yii ni. orang lain tak fahamlagi. hari jumaat hari tu dia ada,tapi aku yang tak pergi tanya dia, ha pastu minggu ni sederet dia tak ada. 

memang buntu la kan..maaflah ye zizi, saya tulis pasal kerja pulak kali ni.. kalau boleh nak cepat setel sistem ni..tak lama lagi due date dah nak sampai..sebab tu agak bz..bz pun boleh je main fb,tweeter dan blog. serta Running Man. :D



pengajaran: janganlah malu bertanya pada orang ye. merugikan ! 

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: