sila tengok dan click

Isnin, 6 Januari 2014

Berjimat cermat amalan mulia

assalamualaikum..masih berblog menerusi xperia x8 hahah (-,-') tidak mengapa,syukur dengan segala yg kita punya..aku nk ckp pasal menabung ni, kalau jd org mcm aku ni mmg la kn suka wat krja last minit tau. ok kat sini sape masih student atau pun bekas student ke..korang jenis yg last minute buat kerja tak? kalau aku hahaa memang jenis last minit,al maklumlah bukannya best student. cuba ingat kalau masa study week, aku ni jenis 3-4hari masa dlm study week tu kerjanya berjimba,tonton crita korea marathon,running man,jalan jalan,shopping dan main facebook.

itulah kerja aku masa study week.berfoya foya, lepastu paper dah nk dekat,mulalah tergagau hapal itu ini,study dgn kawan kawan sbb da tak ingat apa lecturer ajar masa kat class,baru la nk pjm buku kat library,tdo lambat dan mcm mcm lagilah. pastu masa exam tak dpt jwb soalan frust dan menyesal tak study awal awal..masa tu menyesal dah tak guna lagi. takkan merubah fakta yg kau tak dpt jwb exam tu. sebenarnya kalau dah namanya pelajar,sepatutnya kerja kau ialah belajar je lah. jgn dilayan sgt hiburan yg mmg ada depan mata ni. kena kuatkn semangat. ok kenapa nk ckp pasal menabung tetiba ckp pasal student ni? bila dah kerja,macam macam benda yg kita perlukan. sejak da brkerja,,aku baru nampak semua ni. segala galanya memerlukan duit walaupun duit bukanlah segala galaanya.

penat hoih membebel, kesimpulannya korang yg masih muda atau pun student,tolong la sayang2kn duit korang tu,plz la jgn membazir asik beli barang yg kadang2 tak penting pun.cuma keinginan je..nanti bila da habis belajar,start hidup berdikari nak pakai duit yg amat banyak. aku bersyukur jugakla environment aku keje ni dorang bukan jenis ske fesyen fesyen,makan kat tmpat mahal tp biasa je sbb aku ni mudah terpengaruh! alhamdulilah,buat masa ni dlm sminggu bekerja,aku akan bawk bekal hari hari.jimat dan memudahkan aku tak perlu kena keluar beli makanan. dah save duit minyak di situ.hihiii :-)







ps:aku jual shawl halfmoon tu. heee.


so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: