sila tengok dan click

Khamis, 21 Oktober 2010

kenal dulu

CASE1: mak aih bukan men lagi!
DAHULU
A:eh tgk lah si Z tuh, lawanya baju die pakai kan?rajin die pakai makeup,. tiap2 mggu pakai lain2 kan?mesti byk baju die kan?lau nak bersiap mesti lame kan?haha..

SEKARANG
nampaknye si A telah berpakai serba serbi lawa berserta makeup yg cantik2 serta baju yang banyak.malahan si A telah rapat dgn si Z.dan juga si A lambat siap.


CASE2: xsuke betul si dia ni dari awal kenal die!
DAHULU
C:aku kenal si B ni.banyak jugak cerita pasal die ni aku dgar.erm, tahlah sekarang pon mcm tu jgak ke tah tak.harap2 tak lah kan?

SEKARANG
C:eh B, ko nak kuar x?jom kite kuar nak?arituh kite jalan2 xpuas ah plak, aku ade lupa bnda nak beli.nanti ko tlg lah pilih yg mana lawa yer?nanti aku belanja ko makan..

erk?


CASE3: saya dah x suke dgn awak!
DAHULU
S: saya dah xbolehlah dgn awak.kite dah xserasi.lebih baik kite putus aje.saya perlu beri komitmen untuk study..awak terlalu baik dgn saya, saya x boleh!

SEKARANG
S: awak, sepanjang awak tiada, mata saya dah terbukak awak. awak lah yg paling baik.awak layan saya dgn baik jer sebelum ni.awak sgt memahami saya lah..saya rindukan awak, rindukan hubungan kite dulu blablabla...


haha..

huhu..beginilah realiti kehidupan kan?kan?ini salah satu cara saya memotivasikan diri saya.bagi yg pernah mengalami perkara di atas, its normal lah babe.dan im so sorry if anyone ade terasa.
manusia semua lemah.yang penting, kita kenal dulu seseorang sebelum kite ckp mcm2 pasal die.


ye, saya pon sekarang ni ade je ckp something bad about someone that saya x brape kenal.mungkin after saya kenal die saya pon suke berkawan dgn die.rite?




masih lemah,
siti masitah

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: