sila tengok dan click

Isnin, 20 September 2010

kehilangan




orang dulu kata kalau suke, kite jangan suke sgt2.


memang betul pon kata orang dulu-dulu tu.

saya dah kena.
sebenarnya banyak kali dah kena tapi peristiwa kali ni yang saya nak tulis.
huhu.saya sedih.



pukul 2 ptg semalam saya memang sgt suke untuk mengambil ic(kad pengenalan) yang baru.
buat pengetahuan, saya telah kehilangan ic pada bulan mulia Ramadhan yg lepas.hmm

dengan semangat saya pergi naik bus rapid sampai ke SS besar(seri serdang)<--- student UPM mesti tau kat mane ni.
oh ya, saya jalan sorang2.saya pun pergi menuju ke Jabatan Pendaftaran Negara(JPN).
saya bawak duit rm50 dan letak dekat poket seluar saya yang bahagian belakang.



then, amek no giliran, dan dlm 5 minit saya dah dpt ic saya!yey!sgt seronok!
dlm masa yg sama, saya selalu cek sama ada duit saya maseh ada kat poket saya.ya, maseh ada.
then saya jln g ke kedai my99shop(kedai ni byk brg murah).then beli penyangkut baju.



seingat saya, duit rm50 saya masih ada dlm poket.



seterusnya saya pergi plak kedai Big-O(kedai borong).saya pon tgk2 lah apa yg boleh saya beli kat situ.
saya amek sabun basuh,biskut,surat khabar then g beratur.
masa tu saya cek poket seluar saya duit saya dah tiada! saya seakan xpercaya je!huhu.
then saya double check kat semua poket seluar saya,dan ianya memang tiada!huhu..


saya try g balik ke tempat yg saya singgah kat dlm kedai tu,dan memang tiada!
(sgt stress semasa menulis part nie)



saya letak balik apa yg saya dah nak bayr, then amek sabun basuh buku je.mang tem tuh bwk duit extra,
takat rm5++ adelah.naseb baik lah jugak saya ada some extra money pasal saya jln sorng2 pulaknye. =(




dlm perancangan saya, lepas amek ic, beli barang, saya nak wat kad atm.tapi, segalanya memerlukan wang.
saya sampai ke UPM dgn wang hanya sebanyak rm0.85 je tapi sempat lak beli gule2 asam 2bijik.haha.



saya balik bilik dan sampai sekarang maseh stress pikir pasal rm50 tu.saya bukan kaya,saya rasa rm50 tu memang bnyk.
daripada hilang, baik saya belanjakan wat beli baju ke kasut ke.huhu.
benda nak jadikan?




pengajaran untuk saya:
1.plisz mazid,hati2 lepas ni k?
2.cube pikir mungkin semua ni mesti ade hikmahnye,
3.dah2 la tu, redha lah duit kau dah xada,
4.kite ni merancang je, tapi Tuhan jugak yg tentukannye citah,
5.masitah, pikir +ve k?





orang dulu kata kalau suke, kite jangan suke sgt2.


memang betul pon kata orang dulu-dulu tu.


masitah memang sinonim dgn perkataan hilang.
hilang ic,hilang dompet,hilang kad atm,hilang meal plan,hilang duit,hilang pertimbangan diri.
upsS.







yang hilang,
siti masitah




so, apa pendapat anda tentang entri ini?

4 ulasan:

THE ZUL berkata...

citahh oo citah...
timkai pergi KL sorang2 hahaha
kalu aku xper la gi sorang2...

kamu tu perempuan lalalala....

citah bukan mazid berkata...

oi,manede aku g kl..
ekelleh..
ss jelaah...

Hazira Saupi berkata...

sabar ye citahh. ape yg jd tuu ada hikmahnyaa..

citah bukan mazid berkata...

hezi:yelaah gaknye..huu...dah lupekan da pon..