sila tengok dan click

Ahad, 12 September 2010

suatu hari memasang pelita

maseh ber-mood-kan hari raya.selamat hari raya!!

semalam aku ditugaskan oleh mak aku untuk memasang pelita.huhu.ini jugak salah satu rutin kalau musim raya.memasang pelita.korng penah pasang pelita x?tiap2 tahun aku xsemangat bila dpt kerja ni sebab:

1.xade gang nak pasang(sorng2 je yg wat semue)

2.besenya ni kan kerja dak lelaki, tapi nape aku(gadis perempuan yg dah berumur 21 yg wat)uhuk2.eh lupa plak, mana ade budak kecik dlm fmily aku.keh3.


tahun ni aku rasa paling xsemangat nak pasang,xtaulah nape.mungkin aku dah 21 tahun kowt?harharhar.mmg nak tak nak jer bila pasang pelita.mungkin disebabkan ketidak ikhlasan aku nak memasang,suatu kejadian yg x dingini telah berlaku.sob..sob..
-_-


untuk itu, bagi kamu2 yang belum pernah memasang pelita, entry kali ni aku nak ajo korg cara nak memasang pelita.kamon bebeh!

cara2nya ye adik2 dan abang2,


pastikan pelita ada dirumah anda.lau x ade, p beli!

selain itu, minyak gas ataupun minyak diesel juga anda kena sediakan.
nanti xbernyala pula


kemudian, isikan minyak ke dalam pelita.
buka penutup pelita berhati2, kalau tidak berhati2 jari anda akan terluka.
mcm kat bwh ni!


huhu.p/s:pastikan kanak2 diawasi oleh org dewasa untuk mengelak kejadian sperti di atas


seterusnya letak pelita anda di tempat yg disediakan.
mcm rumah ini, mereka menggunakn batang2 kayu untuk meletakkan pelita.


beginilah hasilnya setelah berjaya dipasang dgn elok.

pelita ni pon boleh.=)
(version baru di rumahku)


di pasang oleh siti masitah
(no makeup,blbla n watsoever)
xkan nak pasang pelita pon nak cantik2 kan?haha



okeyh, finish class kita iaitu memasang pelita di hari raya.(mlm tadi x kena pasang pasal anak buahku da balik!!yey!!)pemasangan pelita di rumah aku adalah satu perkara yang mesti lah jugak, walaupon pasang xsampai raya ketujuh.jiran depan,kiri,kanan semua pasang.

rumah diorang memang meriah.specialities kat area rumah aku ni, kalau bawak kete jalan2 sepanjang jalan rumah aku,memang leh kata tiap rumah pasang pelita!memang nampak cantik.then kat sini dak2 kg rajin wat pintu gerbang.(rajinnye budak kg sijangkang!)

pintu gerbang ni mcm sebuah hiasan atatupun corak yg dibuat then diorng pasang pelita untuk bagi nampak ape corak yg dorng hasilkan.dan hasilnya, memang cantik!cume aku x dpt nak amek gambar n masuk kat blog ni.
=(

oh ye, nak habaq ni. sape2 yg ade astro p lah tgk 105, cite pasal kumpulan raja lawak sepah berlakon(xtau tajuknye) sebab cite tu berlokasi di kg sijangkang iaitu kaw kediamanku.hehe.xsilap rumahku juge pon ade masuk.wakaka!





si pemasang pelita raya,
siti masitah

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: