sila tengok dan click

Khamis, 9 September 2010

puasa dan raya


ops, Assalamualaikum semua,hang jawab, jgn x jawab tau.



masa bulan pose arituh bukan men lagi aku nak cepat2 habes pose, tapi bile dah suk nak raya, saat ni lah tetibe aku rasa sayang je nak tinggalkan ramadhan. .memanglah bulan pose banyak menguji kesabaran, xkire la dari macam2 segi, tapi aku dapat rasakan perbezaan yang besar bile melalui bulan ramadhan.

xtaulah org lain rasa ke tak, tapi aaku rasa ringan je diri aku bile bulan ramadhan(bukan pasal berat badan, tapi semacam beban yang aku bawak dalam diri)okey2 aku dah melalut sket.

besnye bila bulan ramadan, boleh lah g teraweh.perkara sunat tuh dlm bulan puasa, dan byak sgt faedahnya pabila kita melakukannya.dan masa tu lah banyak kali ke surau dan juga dpt bertemu rakan2 lain yg x seblok.kan best tuh?

mungkin x ramai rasa kot apa yang aku rasa, but it doesn't matter pon.sempena menjelang esoknye raya(mlm ni pon da raya gak kan?), benda yang aku x suke wat ialah mengisi kueh kat dlm bekas kueh.kuikuikui.tu jelah pin keje di pagi hari.

rutin aku di pagi raya adalah bangun pagi, solat subuh then baru nak mandi, lap2 sket bekas kueh, masukkan kueh dlm bekas kueh, letak kan meja, buat air sirap(menu air yang2 tiap2 tahun mak aku wat), masak air,eh, lupe plak, sebelum tuh sarapan dulu.

pelita adalah perkara yang mesti di kg sijangkang(macam kat dlm newspaper plak)

dulu masa kecik2, bila 1 syawal ni mesti aku rasa x berapa yakin samaada betul ke dah x puasa?boleh ke makan cekodok jagung pukul 8pagi?pernah x korng rasa perassan janggal itu?mungkin aku sorang je kot yang rasa, sebab aku ni pelik sket.haha.

okey, hilangnya bulan ramadhan 2010, datangnya syawal 2010.semoga panjng lah umurku untuk berpuasa next year,2011 insyaAllah.amin~~

SELAMATHARIRAYAMAAFZAHIRDANBATIN aku ucapkan kepada semua readers,my en skeleten yang beraya di seremban,kawan2 dan to all bloggers serta my followers.
semoga mendapat keberkatan di bulan mulia ini.=)





with love,
siti masitah
so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: