sila tengok dan click

Isnin, 13 Disember 2010

jangan tolak pakai kaki, nanti sakit perot

http://www.emocutez.com


assalamualaikum.hye morning.actually saya tga kemas umah tapi curi2 masa jap nak menulis. kihkihkih.erm pagi2 mak ayah dan masak air dlm periuk besar.masak banyak2 guna kayu api kat luar umah.yelaaah, masak air buat tetamu yg datang untuk kenduri kahwen akakku mggu ini.nanti sakit perut plak tetamu xminum air yg masak.kan?


dorang suruh saya jaga air,dah mendidih ke belum.so saya jagalah sebentar.kalau nak tahu(rasanya ramai da tahu), sekiranya kite memasak gunakan kayu api, kite mestilah sentiasa jaga kayu api tu.means lau api tuh mati, kite kipas-susah-mati kayu api tu kasik api xmati.(merepek babun


tadi saya pun tolak2lah kayu api tuh. tapi saya ni pemalas.tolak gunakan kaki je.pastu mak nampak.mak kata "eh eh jangan tolak pakai kaki, nanti sakit perut.itu petuanya".lepas dengar je mak ckp mcm tu saya suruh die repeat balik ape die ckp then da dgar saya gelak sorang2.haha.


apelaa kena-mengena kan antara kaki ngan perot secara logiknye kan?haha.okeyh2 ini petua orang-orang tua.jangan nak wat2 jenaka lak pepagi ni kayh?so lepas ini kalau korang pun memasak guna dapur kayu(pakai kayu api la), jgn tolak kayu api tuh pakai kaki kay?anyway mcm xberapa sopan pun tolak pakai kaki.tolak pakai tangan ye


yg kena,
siti masitah

so, apa pendapat anda tentang entri ini?

Tiada ulasan: