sila tengok dan click

Jumaat, 7 Januari 2011

bilik saya tepi tangga.ideal or no?

http://www.emocutez.com

assalamualaikum.skang saya dah balik kolej.hai!!haha.MOTIF? erm bilik saya berada betul-betul sebelah tangga.itu pasal lah bilik saya jadi bilik stor.erm masih ade lagi manusia-manusia tak gune yg xambik barang diorg ag.(agak ganasz ayat ni)

walaupon menjadi bilik STOR(suke ulang again and again) terdapat beberapa kelebihan jugaklah bilik kat tepi tangga ni. antaranye:

1.sangat dekat. bile balik dari class ke, balik dari jalan-jalan ke xdelah penat sangat untuk dapatkan bilik.mane taknye.naik tangga 10 step, terus jumpe bilik.HEAVEN tu!

2.case kalau terlambat.ini case yg jarang berlaku pada saya.tp sebabgai contoh, kalau saya bangun lambat xdelah rasa tergesa-gesa sangat pasal turun tangga sepuluh step dah boleh kuar blok seterusnye lari2 anak g kejar bus.

3.case tertinggal barang.okay ni pun sangat best.in case kalau saya dah terlambat, plus bile dah gelabah, saya ni suke terlupe mcm2 barang!so tetibe bile teringat balik masa on the way nak nek bus tu, boleyhlah berpatah balik ke bilik saya yg hanya 10steps je dari blok.haha.

4.case kalau nak menyimpan barang.ha, ni pon sama jugak. contohlah kalau kawan saya seperti pikah ke ain ke effa ke terbawak samting yg xperlu untuk ke class, dorg serta-merta boleh naik terus bilik saya dan letak barang yg dorg terbawak tuh.kan senang?xpayah nak patah bilik dorg yg sememangnya jauh dan memerlukan lebuh 10steps naik tangga.haha

hm,seronok bukan?untung jugak lah dapat bilik tingkay satu dan tepi tangga. tapi tadi semasa tidor petang,(isk.isk.isk) saya terpikir beberapa keburukan dapat bilik tepi tangga.antaranya:

1.JADI BILIK STOR.hoho.alasan kenapa bilik tepi jadi STOR ialah bilik ni dekat dengan bilik pantry(iaitu memang tempat sebenar bilik stor, bilik mcm saya ni just STOR tambahan).in case kalau ade org yg masih tak amek lagi barang mereka dlm bilik saya, saya boleyhla buang barang mereka dlm bilik pantry.kije aku jugak?


2.terlalu dekat, so memang x excercise.hahaha.semua org pun bile bercuti di rumah berat badan asek naik dan naik dan naik.begitu juga saya.oh mai oh mai!erm, so baru naik tangga 10 steps je dah sampai bilik.setitik peluh pun xkan keluar rite?hahaha.

3.ini yg paling wat saya merana after case menjadi bilik stor lah. erm tau-tau lah kan kalau duduk tepi tangga kite akan dengar ape? ye, pandai kawan2.ye kite akan terdengar FOOTSTEPS serta org borak2 dengan jelasz. borak tu xkesah, tp FOOTSTEPS tu mak aih.kadang2 dari tingkat 3, 4 dah dengar KETAK!KETUK!KETAK KETUK! kasut tumit depa na.lagi2 pagi-pagi.hm, petang2 pun same, sampai saya pun terjage.




migrain saya dibuatnye(ceh tipu saje)


kesimpulannya, saya suke je dapat bilik tepi tangga pasal bile saya terlambat nak g poling(perjumpaan) suksis, kwn2 boleh panggil "CITAH!", haha.tem tuh dengan tergesa-gesanya saya terus bersiap dan join dorg yg sedang turun tangga lebih dari 10steps.haha.


muke pucat lah kan?

P/S:actually 10steps adelah 20 steps.syntax error di situ.haha.

bilikku,
siti masitah
so, apa pendapat anda tentang entri ini?

1 ulasan:

Unknown berkata...

hakhak..sabar aje lah..kalo time org balik kelas ag skit ati dengar tapak kasut,....huhuhu

tutorial da ade... sila tengok kat blog kite..lau x faham tanye eh